E-kaubandus võib olla majanduskasvu uus võimalus, leiab Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa.
- Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa. Foto: Eiko Kink
Prantsusmaal,
Saksamaal ja
Rootsis annavad internetikaubandus ja -teenused juba viiendiku majanduskasvust ja töökohtade arvu suurenemisest. Eestis on paraku üldises e-riigi vaimustuses see potentsiaal jäänud seni kasutamata.
Globaalsel tasemel jääb Euroopa e-kaubanduse turg alla vaid Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnale, mille eestvedajaks on laiahaardeline
Hiina e-kaubandus. Selleks, et saaks Eestis rääkida e-kaubandusest kui olulisest majanduskasvu indikaatorist, on veel minna pikk tee.
Mõju kasvab
Elavnemist on õnneks siiski märgata ja nagu tänavuse kaubanduse aastakongressi eel viitas ka majandusanalüütik
Heido Vitsur, on lähema 25 aasta jooksul suurim jaekaubanduse mõjutaja just e-kaubanduse kasv. Eks sellest tulenevalt on ka
Skype’i asutajad
Ahti Heinla ja Janus Friis võtnud vaevaks
siseneda postipakiturule oma iseliikuva pakirobotiga. Kas ja kuidas maailmavallutusliku plaani taustal eestlased võtavad vastu ise säärase uuenduse, näitab aeg.
Lootust kohalikul tasandil edasiminekuks süstib ennekõike sirguv nutipõlvkond, kes hakkab tuntavalt mõjutama jaekaubandust kõige varem viie aasta pärast. Olenemata sellest, kuidas tellitud pakk lõpuks kätte toimetatakse. See põlvkond on esimene, kes ei vaja enam ostude tegemisel teenindajat ega kaubaga füüsilist kontakti. Just seda, mis on seni saanud takistuseks, miks tavapoodi eelistatakse e-avarustele.
Seotud lood
Näotu masina-Eesti on astumas sammu reaalsuse poole, kus tänaval liikujatel võib olla hing, kuid mitte nägu või arusaadavat identiteeti, kirjutab ajakirjanik Mari Mets.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.